Her kan du møde nogle af de mennesker, som bruger tamigo hver dag.

Se nedenfor, hvorfor de har valgt tamigo.

Se, hvad vores kunder siger om tamigo.

Vi estimerer, at vores butikschefer sparer mellem 15 og 30 minutter på administrativt arbejde hver dag. Det er en kæmpe besparelse!

Da ALDI Danmark begyndte med at modernisere deres butikker, satte de også deres Workforce Management under lup. At forbedre fastholdelsen af medarbejdere og effektiv drift var højeste prioriteter i deres omtrent 200 butikker på landsplan. Siden tamigo blev implementeret i 2021 har projektleder Thomas Sørensen set store forbedringer.

I stedet for at skulle ringe til HR, kunne medarbejderne tjekke deres timer og løndetaljer i tamigo appen. Tallene er lige der – og de kan stole på dem. Funktioner som disse, hjælper helt sikkert vores tiltag omkring medarbejderfastholdelse.

Samtidig bruger butikscheferne kun en brøkdel af den tid, de plejede at bruge på administrative opgave – såsom at finde erstatning for en syg medarbejder. Du kan læse hele historien om ALDI Danmark og tamigo her.
Customer case Johan Bulow

tamigo har givet både ledelsen og de ansatte et overblik over vagtplanerne og lønnen, som vi ikke kunne have fået på nogen anden måde.

Det eksklusive lakridsbrand – Lakrids by Johan Bülow – skiftede til tamigo tilbage i 2012. De håndskrevne vagtplaner blev hurtigt erstattet af opdaterede og automatiserede vagtplaner, og Lakrids valgte at tidsregistrere via tamigo's online stempelur, tamigo touch.

Når man kun har unge mennesker ansat, er det et kæmpe plus, at kommunikationen omkring vagtplanen og vagtbytte foregår via en besked i tamigo's brugervenlige app.

tamigo har ikke bare minimeret tidskrævende, manuelle opgaver hos Lakrids, men har også givet en kæmpe forbedring af medarbejderkommunikationen, siger Anita Møllebro, Retail Design Manager.

Før tamigo sendte vi e-mails til de ansatte, men de reagerede næsten aldrig på dem.

Triumph customer case
Alle ved, hvor svært det kan være at få et samlet overblik over virksomheden i et Excelark – omsætning, produktivitet, lønudgifter osv. Det var derfor et oplagt valg for Triumph Benelux at samle al deres information i tamigo som led i en optimering af deres forretning.

"Vores Triumph-kolleger i Danmark brugte allerede tamigo og var fuldt tilfredse. Det var derfor et logisk skridt for Triumph Benelux også at implementere tamigo”, siger Lia Vos, HR Operations Specialist, Benelux.

Med kun få klik giver tamigo Triumph Benelux indsigt i adskillige KPI’er såsom budget, produktivitet, lønprocent, omsætning og lønomkostninger. Dette gør det let at benchmarke, hvordan Triumph-butikkerne klarer sig, takket være tamigo's konsistente og opdaterede data.

Som lønansvarlig sparer jeg masser af tid med tamigo. Jeg kan nemt eksportere alle de nødvendige komponenter til den månedlige løn fra tamigo til vores lønsystem.

Bolia customer case

Det er ikke usædvanligt for kæder i retail-branchen at have en hel række af systemer til håndteríng af arbejdskraften i deres forskellige afdelinger – alle fra forskellige leverandører.

Bolia (som er repræsenteret i mange europæiske lande) undersøgte markedet grundigt, før de valgte en løsning til medarbejderstyring: “Vi valgte tamigo, da systemet i forvejen dækkede en række forskellige lande og var let at bruge,” siger Anette Sørensen, international HR-chef.

tamigo giver et uvurderligt overblik over lønudgifterne og en korrekt lønningsproces for alle butikker.

Med mange deltidsansatte er der ofte ændringer i vagtplanen, men ifølge Anette Sørensen gør tamigo disse ændringer superlette at håndtere med et minimum af administrative ressourcer.

Uanset land og kultur, er vores førstehåndsindtryk – at tamigo er et brugervenligt planlægningsredskab til alle vore medarbejdere – blevet bekræftet.

Sticks N Sushi customer case

Siden 2006 har tamigo hjulpet Sticks’n’Sushi med at optimere deres daglige drift.

tamigo's vagtplan er utrolig nem at håndtere for den enkelte planlægger. Og da vagtplanen konstant er opdateret med nye og brugervenlige funktioner, bliver den faktisk bare lettere og lettere at bruge”, siger Tommy Hvid.

Tommy Hvid synes også, at tamigo-appen er ”genial”. Appen giver både planlæggere og ansatte adgang til nøglefunktioner og information hvor som helst og når som helst. Planlæggere kan gøre ledige vagter tilgængelige på vagtbørsen via appen og medarbejdere kan bytte vagter eller spørge om fri, mens de er på farten.

”Det er også et kæmpe plus, at vores ansatte kan tilgå vores forside i tamigo både i webløsningen og i appen, hvor de kan se billeder og beskrivelser af vores interne kampagner og særlige tilbud”, siger Tommy Hvid. Som driftschef er Tommy Hvid sikker på, at tamigo's økonomiske overblik har en direkte indflydelse på Sticks’n’Sushis omsætning. Når deres budgetter uploades til tamigo, kan både ledelsen og den enkelte planlægger nøjagtigt se, om de planlagte vagter er fremmende for økonomien.

Det er utrolig vigtigt, at vi er i stand til at se, hvad vores vagtplaner rent faktisk vil koste samtidig med, vi lægger dem. Endvidere viser tamigo nøjagtigt lønudgifterne holdt op mod omsætningen på alle restauranterne. Denne fleksibilitet og gennemsigtighed er ’spot on’ for enhver restaurantkæde.

Danhostel customer case

tamigo skaber et overblik, hvilket betyder, at du altid er opdateret. Derfor er tamigo et uvurderligt redskab.

Siden 2014 har tamigo optimeret styringen af arbejdskraften hos Danhostel i Helsingør. Før tamigo, registrerede Danhostels ansatte deres arbejdstid på papir.

Souschef Nicolai Stubtoft fortæller: ”Det var ét stort rod, fordi medarbejderne registrerede deres arbejdstid på papirark, som jeg så blev nødt til at gennemgå et efter et ... Hvis de altså overhovedet huskede at aflevere dem.”

Som med alle andre hoteller eller vandrerhjem er der sæsonbetingede udsving hos Danhostel. Der er et markant øget antal unge medarbejdere i løbet af sommermånederne. Selv om højsæsonen er ensbetydende med mange nye ansigter, tager det ikke Nicolai Stubtoft lang tid at oplære nye medarbejdere i at bruge tamigo. Efter en kort introduktion kan de ansatte nemt begynde at bytte vagter med hinanden, uden at ledelsen behøver være involveret.

I sidste ende er alt, hvad jeg behøver at gøre, at godkende, hvad de ansatte allerede har aftalt indbyrdes, og det er bare helt perfekt.

Rema1000 customer case

Butiksindehavere har ikke tid til at læse lange manualer. En af de største fordele ved tamigo er, at nye butiksindehavere kun behøver få timers oplæring.

Den let tilgængelige online vagtplan og overblikket over lønprocenter var bare nogle af grundende til, REMA 1000 valgte tamigo i stedet for andre systemer til workforce management tilbage i 2008.

"Andre discountkæder har andre systemer til økonomi- og vagtplansstyring, som kræver lange kurser og konstante opdateringer, før systemet skaber værdi for butiksindehaverne... Vi valgte at gå en anden vej, og det er vi lykkedes med”, siger HR-chef Svend Halse Petersen.

tamigo har ikke bare haft en positiv effekt på de selvstændige REMA 1000-butiksindehavere. På hovedkontoret i Horsens hjælper tamigo med at minimere tidskrævende administrative opgaver og give topledelsen et godt overblik over den succesrige supermarkedskæde.
hotel des nordens is a tamigo customer. the hotel uses tamigo for rota planning, holiday planning, timesheets and timeclock.

“Vi kan lave hurtige ændringer til eksempelvis vagtplanen og informere vores medarbejdere omgående, uden vi skal bekymre os om knækkede formler i et regneark”, siger Ricco Alvarez, General Manager hos Hotel des Nordens.

Hotel des Norden ligger i Harrislee, i Tyskland. De har brugt tamigo siden 2010. Før tamigo, brugte de regneark i Excel til vagtplanlægning og et gammeldags stempelur til tidsregistrering.

Ricco Alvarez bruger tamigo på daglig basis til at bevare overblikket over ugerne der kommer: ”Jeg tjekker bemandingsprofilerne på vagtplanen, for at sikre at vi har planlagt det nødvendige antal medarbejdere. Graferne over vagtplanen giver mig et godt overblik, så jeg kan kontakte den ansvarlige afdelingsleder, hvis der er en planlagt dag, som stikker ud fra det normale.”

Hotellet ligger tæt på den danske grænse og fokuserer på business og leisure. Med den største opvarmede pool i Nordtyskland, får de også en del gæster i de tyske og danske skoleferier. Det betyder at den medarbejdernes ferieplanlægning kan være en udfordring. Ricco Alvarez bruger i den forbindelse tamigo til at træffe de rette beslutninger:

“Jeg godkender alle medarbejdernes ferieønsker. tamigo gør det let for mig at få overblikket over hvem der ønsker fravær, hvornår. Det betyder, at jeg altid kan være sikker på, at vi de folk vi har brug for i alle vores afdelinger, særligt i højsæsonerne”, siger Ricco Alvarez.

Book din gratis demo

Udfyld formularen herunder og vi kontakter dig for at finde et tidspunkt, som passer.

Contact us screenshot